Thursday, February 20, 2014

Dunia Shaklee Part 2.

Assalamualaikum..

As promised before, kali nih part 2 pulak and this time saya nak cerita kat uols bagaimana Shaklee menjadikan diri saya lebih POSITIVE, lebih COOL, lebih BERSABAR and also alhamdulillah memberikan income yang tak pernah lagi saya bayangkan untuk saya peroleh dengan usia yang mencecah 25 tahun this year.

Saya bermula selepas berkahwin, bulan June last year. Masa tu memang dah consume ESP Shaklee, dah jatuh cinta habiss dah dengan ESP. Terus rasa why don't I become a member and share the benefits to others as well? So I decided to register as a Shaklee Independent Distributor and then saya bermula dari ZERO dengan my dear mentor Nana.

Honestly, Nana is the best mentor anyone could ever get. Seriously, dengan segala tunjuk ajar yang dia berikan and dia share dengan saya lah merupakan permulaan untuk saya terus maju dan maju dalam business nih. Setiap hari, setiap jam sure whatsapp dia untuk tanya itu tanya ini. Sebab kita newbie kan ape pun tak tahu so surely we need a MENTOR to guide kita apa steps yang diperlukan untuk success.

I learn to do sales, marketing and all on my own selain menjadikan Nana sebagai sumber inspirasi saya. Alhamdulillah, bulan kedua jer dah mula merasa income FOUR FIGURES even masa tu belum lah melebihi gaji kerja 'makan gaji'. And that time saya mula dapat rezeki anak business yang mula bertambah seorang demi seorang. Semuanya datang sendiri, saya tak pernah cari. Saya cuma keep on sharing and sharing, nak semua merasa sendiri kebaikan Shaklee. Kalau uols nak tahu, most of my anak business adalah my customers yang berpuas hati lepas consume Shaklee.

Masuk bulan September, income dah melebihi gaji kerja 'makan gaji' dan nilai tersebut terus meningkat dan meningkat sampai lah sekarang. Rasa macam mimpi pun ada, macam tak percaya I had been through this far dalam Shaklee. Banyak sungguh kemanisan yang saya sendiri dah rasakan and I am happy that I could share it with my husband and my families. Then I realize kemanisan itu semakin bertambah apabila saya dapat melahirkan anak business dengan income FOUR FIGURES as well, manisnya lebih terasa daripada melihat income sendiri yang dah mula mencecah FIVE FIGURES. Alhamdulillah..

Tak salah kita mengejar kekayaan. Malahan Islam menggalakkan umatnya untuk mencari kekayaan. 'Tangan yang memberi lebih baik daripada tangan yang menerima..' Tak mungkin kita dapat memberi andai kita sendiri 'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang..' Kalau dulu kita hanya mampu bersedekah dengan note RM1, RM5 atau paling banyak RM10, andai kekayaan itu diberikan sebagai kelebihan kita bukan kah lebih besar nilai yang kita boleh sedekah kan? Lebih ramai orang yang memerlukan yang boleh kita bantu.. InsyaAllah.

Sekarang nih, separuh masa harian saya cuba peruntukkan untuk kesemua anak cucu business saya. InsyaAllah soon I will have more and more time to spend with them, to guide them insyaAllah hingga ke tahap yang kini saya perolehi. Kalau boleh nak semua orang Islam berjaya dan kaya supaya dapat kita sama-sama gunakan untuk jalan yang diredhai Allah. InsyaAllah..

So here, saya nak share few contacts untuk uols hubungi andai uols ingin menyertai group kami. We're always helping each other, motivating and beri aura-aura positive sahaja. Tak kisah sama ada uols nak join untuk jadikan Shaklee sebagai makanan supplement tambahan atau pun uols nak business just like us :)

Below are the names of my Shaklee babies yang terbaik, you may contact them through Whatsapp if you wanna know more about being a Shaklee Independent Distributor or member.

NOOR HAFIDA: 013-4674616
AINUR FARAHIN : 017- 7834189
NORALIZA : 012-7852053
SUHAILAH : 011-17631063
NOOR HAYATI : 014-8270133
NAJAHA: 019-7000254
NAJWA : 012-6305075

or if you insist nak contact me boleh email to lyanahisham@yahoo.com or add me at WeChat my id is lyanahisham.

Shaklee bukan MLM head hunting. Itu satu perkara yang saya nak highlight. Bukan cari orang dapat 'uang' yer. We sell products from Shaklee, we gain comission and bonus. InsyaAllah Shaklee is the best products and naturally safe for our body.

Till then, may Allah ease your days ahead.

Assalamualaikum.



 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com