Tuesday, April 1, 2014

Product Sharing: OSTEMATRIX by SHAKLEE

Assalamualaikum

OsteMatrix is one of my favourite Shaklee's supplement. Memang dah jadi kewajipan untuk telan setiap malam sebelum tidur. Seriously, sejak amalkan OsteMatrix kan nak bangun Subuh memang tak liat dah. Asal dengar alarm pukul 6 jer mata dah terbukak and tak liat dah nak bangun. Kalau tak dulu suka jer nak snooze snooze alarm sampai ke 6.30 pagi! Bukan nak overclaim yer, memang facts sejak I consume OsteMatrix nih sangat senang bangun pagi. Nak bangun malam pun insyaAllah memang takde masalah :)



Based on customers feedback sebelum nih,

1- IBU MENGANDUNG kan selalu kena cramp kat kaki and pinggang, sometimes orang tua tua sebut simpul biawak. Selepas amalkan OsteMatrix nih alhamdulillah dah kurang sangat sangat kekerapan kena cramp.

2- Individual yang age dah 50 to 55 above. Biasa kan dengar parents, grandparents mengadu sakit kaki and cepat lenguh bila banyak bergerak sebab buat kerja atau berjalan jejauh sikit? Ini disebabkan tulang mereka dah tak sekuat zaman muda muda dulu. So by consuming this calcium pills insyaAllah dapat reduce all this kinda problems.

Kenapa Shaklee punya Calcium pills jauh lebih baik daripada yang lain?
Apa kelebihannya?

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.
Manfaat Utama OsteMatrix Shaklee :
  • Menguatkan tulang – Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga m erawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas – Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  • Meringankan stress – Ianya mengimbangi tekanan darah; memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur selesa; memperbaiki jantung berdebar; gementar, mimpi buruk dan stres. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki masalah haid – Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian tubuh – Kalsium adalah mineral alkali, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti di waktu umur tua. Tambahan pula, kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi. Pengalkalian tubuh juga dapat memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik
  • Vitamin D: Dinamakan sebagai vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen vitamin D.
  • Magnesium : Ini adalah ion positif no.2 penting di dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus; menghalang endapan kalsium; melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.
  • Zinc, boron, manganes, kuprum: Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.
Bagaimana memilih kalsium premium?
  • Pilih lah produk yang ada vitamin D dan magnesium.
  • Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum.
  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam peroses menyerap mineral
Cadangan pengambilan OsteMatrix Shaklee :
Untuk pemeliharaan kesihatan : 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali (selepas makan)
Untuk masalah haid, kehamilan, stress, kekejangan dan kebas-kebas: 2 kali sehari, 3 tablet setiap kali (selepas makan)
Untuk tulang retak, osteoporosis : 3 kali sehari, 4 tablet setiap kali (selepas makan)

**For pregnant ladies yang ambil Vitalea or any iron pills jangan ambil bersama OsteMatrix. You need to have some gap of time.

APRIL 2014 Promotion by SHAKLEE

So ibu ibu mengandung di luar sana, grab this oppurtunity!

Yang baru pregnant, boleh simpan stock sampai 7 bulan kehamilan.

Yang dah tengah tengah or nak dekat hujung pun takde hal, OsteMatrix nih elok sangat diambil semasa berpantang. InsyaAllah dapat tambahkan susu sebab OsteMatrix also bertindak as MILK BOOSTER, selain pemakanan yang sihat juga kena lah amalkan semasa berpantang nanti.

Till then, may Allah ease your days ahead.

Assalamualaikum :)

Nur Liyana Mohd Norhisham
Shaklee ID: 961271
Email: lyanahisham@yahoo.com
WeChat: lyanahisham

 
Copyright @Lyana Hisham | All Right Reserved
Designed By SF Design Lab | Powered By
Blogger.com